1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: DSC Hungária Kft.
A szolgáltató székhelye: 1083 Budapest, Füvészkert u. 3.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@dsc.hu
Cégjegyzékszáma: Cg. 01-09-673481
Adószáma: 12391725-4-42
Telefonszáma: 06 1 210 33 59
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Dialóg Interaktív Kft.
info@dlg.hu
www.dlg.hu
2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2015. szeptember 2. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
3.1. A megjelenített termékek online/személyesen/telefonon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, a terméklapokon feltűntetésre kerül a termék nettó ára, a fizetendő általános forgalni adó és ezek összege, a termék bruttó ára, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
3.4. Egyes áraink és akcióink csak internetes megrendelés esetén érvényesek, az üzletünkben magasabb áron kerülhetnek értékesítésre, ezért személyes vásárlás előtt érdemes a webáruházon keresztül megrendelni a terméket és személyes átvételt a boltban kiválasztani.
3.5. Áruházunkban raktárkészlet információ működik, mely tájékoztató jellegű. Amennyiben egy termékből kevesebb van raktáron, mint a bejövő rendelések, azokat a beérkezések sorrendjében tudjuk teljesíteni. Amennyiben rendelését a megadott időpontig nem tudjuk kiszállítani, erről és a várható kiszállításról telefonon, vagy ha nem elérhető, Email-ben értesítjük
3.6. Raktáron nem lévő termékek esetén a rendelési idő munkanapra értendő és tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek. A feltüntetett rendelési időket abban az esetben tudjuk tartani, ha a termék a beszállítónál raktárkészleten van.
3.7. Árainkat naponta frissítjük, de a raktáron nem lévő termékek esetén az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Árváltozás esetén természetesen a csomag feladása előtt értesítjük, hogy eldönthesse, igényt tart e a megváltozott áron a termékre.
4. RENDELÉS MENETE
Termékeink Online és személyesen, üzletünkben is megvásárolhatóak.
Áruházunkban elsősorban az alábbi termékkörökből vásárolhat: Biztonságtechnikai eszközök, Riasztók, Kamerák, Beléptetők és azok tartozékai, Villamossági, Híradástechnikai, Számítástechnikai cikkek.
Áruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat az áruházban.
Az áruházban feltüntetett árak kiskereskedelmi bruttó árak. Vásárolhat regisztráció nélkül is, ebben az esetben a vásárlás befejezésekor kell megadnia a legfontosabb adatokat, melyek szükségesek a kiszállításhoz és a számlázáshoz.
Amennyiben regisztrál oldalunkra, a következő vásárlásnál már a megadott jelszóval belépve nem kell adatait újra megadni, de ha szükséges, a fejlécben felül „Saját adatok” menüben bármikor megváltoztathatja.
A felső menü pontokban megtalálja a legfontosabb cég információkat, elérhetőségeinket. Részletes cégadatainkat, vásárlási feltételeinket a lábléc menüben, vagy a felső sorban "kapcsolat" menüponton belül érheti el.
Az áruházban található termékek között a "Termékkategóriák" menüpont segítségével böngészhet. Először az áruházban található kategóriákat láthatja. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható tulajdonságait. A "Kosárba" felirat mellett megadhatja a megvásárolni kívánt termék darabszámát, majd a "Kosárba" gombra kattintva a terméke(ke)t a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra akkor a termékek felett és alatt lévő számok segítségével lapozhat.
Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről akkor kattintson a termék képére vagy nevére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat.
Lehetőség van termék keresésre is. A kereső mezőbe beírhatja a termék nevét, cikkszámát vagy egy jellemző tulajdonságát, esetleg amihez használni szeretné (pl. ha lakásriasztót, akkor írja be a riasztó szót). A keresés eredményeképpen a termékek ugyanúgy jelennek meg, mint a "Termékkategóriák" menüpont esetén. Ugyanúgy lehetőség van lapozásra és a termék részletes tulajdonságainak megtekintésére is.
A kosár tartalmát a "Kosár" menüpont segítségével is ellenőrizheti. Itt a mennyiség átírásával módosíthatja még a megrendelést, esetleg törölheti a kosárba helyezett egyes termékeket. A mennyiség változtatása után mindig használja a frissít gombot. A töröl gomb használatával törölheti az adott tételt. Ezután eldöntheti, hogy egyelőre ajánlatot kíván-e készíteni a kosár tartalmából ügyfelei részére - ez esetben kattintson az "Ajánlat készítése" gombra vagy megvásárolja a kosárba helyezett termékeket - ez esetben kattintson a "Tovább" gombra. Ezt követően módosíthatja a rendszerünkben szereplő szállítási címet, a szállítás és a fizetés módját. Ha a megrendelés mellett dönt, kattintson a "Rendelés elküldése" gombra. Vásárláskor minden esetben el kell fogadni a vásárlási feltételeket.
Az alábbi szállítási módok közül választhat : Személyes átvétel budapesti üzletünkben, vagy Házhozszállítás Futárszolgálattal. Amennyiben a megrendelt terméket üzletünkben személyesen szeretné megvásárolni, válassza a „ személyes átvétel” szállítási módot. Ebben az esetben átvételkor, üzletünkben készpénzben vagy bankkártyával fizetheti a terméket.
A megrendelő lap felületén kiválaszthatja a fizetési módot. A megrendelt terméket fizetheti utánvéttel (készpénzben átvételkor a futárszolgálatnak), átutalással (szerződéstől függően előreutalás) vagy arra alkalmas bankkártyával.
Amennyiben regisztrált vásárlónk és nem lépett be, kérem tegye meg.
Ha még nem regisztrált vásárlónk és nem lépett be, ki kell tölteni a megrendelési adatlapot.
Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek.
Belépést a " belépés" ablak segítségével végezheti el. Itt adja meg felhasználónevét és jelszavát, majd nyomja meg a " belépés" gombot. Ha sikeres a belépés, akkor az oldalon megjelenik a Belépve mint... (és az Ön felhasználó neve) és az ablakban a kilépés gomb, mely segítségével bármikor elhagyhatja az áruházat.
A belépés vagy az adatok kitöltése után megrendelése folytatásához kattintson a " megrendelem " feliratra.
Ezután Ön egy automata e-mailt kap tőlünk.
Hétköznapokon 1-48 órán belül rendelését Emailben visszaigazoljuk és értesítjük a várható szállítási napról. Amennyiben valamely termék nincs raktáron, ügyfélszolgálatunk telefonon, vagy ha nem érhető el, SMS-ben vagy Emailben jelzi a várható szállítási időpontot. Ha 48 órán belül nem érkezik visszaigazolás, a fogyasztó mentesül az ajánlati kötelezettség alól.
Adatbeviteli hibák javítása :
Tévesen megadott szállítási, számlázási és egyéb adat hibák esetén mentés előtt használja a javítandó szövegre kattintva a billentyűzet töröl gombját. Elmentett regisztráció esetén belépés után a "Saját adatok" feliratra kattintva beléphet személyes adataihoz, ahol azokat bármikor megváltoztathatja. Javítás után kattintson a "mentés" gombra. Visszalépéshez használja minden esetben a böngésző vissza gombját. Elküldött megrendelés esetén, vagy egyéb javításért kérem írjon az info@dsc.hu Email címre.
Rendeléskor tévesen megadott darabszám esetén, a kosárba belépve a mennyiség átírásával módosíthatja azt. A mennyiség változtatása után mindig használja a frissítés funkciót. A töröl gomb használatával törölheti az adott tételt. Visszalépéshez használja minden esetben a böngésző vissza gombját. Tévesen elküldött megrendelés esetén kérem írjon az info@dsc.hu Email címre.
Kérem, hogy tévesen leadott rendelését mielőbb jelezze, hogy az még a rendelés feldolgozása előtt javításra kerülhessen.
4.1.1. Szállítási módok és költségek:
Házhozszállítás Transoflex Futárszolgálattal!
Az áruházunkban hétközben 14 óráig leadott rendeléseket raktáron lévő termékek esetében a következő munkanapra kiszállítjuk. Amennyiben valamely termék nincs raktáron, 24-48 órán belül értesítjük a várható kiszállításról.
A szállítási költségét helytől és súlytól függetlenül kizárólag a vásárlási összeg határozza meg.
A kiszállítás díja a www.dsc.hu webáruházban leadott megrendelés esetén:
0 - 39 999 Ft-ig: 1 400 Ft+áfa
40 000 Ft –tól Ingyenes
Telefonon, Email-ben leadott rendelés esetén:
0 - 39 999 Ft-ig: 1 400 Ft+áfa
40 000 Ft –tól Ingyenes
A fenti díjak akkumulátorok és sorompó testek, sorompó karok rendelése esetén nem érvényesek. Az akkumulátor, valamint sorompótest és sorompókar rendelés minden esetben szállítási díj köteles.
A díj mértékét a csomag szállítási tömege és/vagy méretei szabják meg.
A kiszállítást a Transoflex futárszolgálat végzi munkanapokon 8-17 óra között.
Amennyiben rendeléséhez megadja mobilszámát, a feladás napján a szállítást végző cég SMS-ben értesíti a kiszállítás várható időpontjáról és ha Önnek ez nem megfelelő, az SMS-ben található fuvarlevél számmal a megadott telefonszámon egyeztethet egy más időpontról.
Ha a Futárszolgálat mégsem találja Önt a megadott címen, egy értesítőt hagy, melyen jelzi, mely másik időpontban kerül sor a kiszállításra. A szállítási díj max. kétszeri kézbesítési kísérletet tartalmaz.
4.2. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4.3. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
4.4. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.
4.5. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
4.6. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!
6. ELÁLLÁSI JOG
6.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
6.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.6. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
6.7. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
6.8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.9. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.10. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.11. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
6.12. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.13. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.14. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
6.15. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
6.16. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
6.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
6.18. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
6.20. Elállási jog gyakorlása esetén, amennyiben Felhasználó kéri, a visszaszállítást cégünk szerződött partnere végzi az alábbi díjakon ( bruttó ):
0-2 Kg-ig : 1500 Ft+áfa
2,1-15 Kg-ig 2 100 Ft+áfa
15,1- 30 Kg-ig : 2 800 Ft+áfa
30 kg felett 2800 Ft+áfa + 60 Ft+áfa/ Kg
7. Jótállás, szavatosság
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az árleszállítás illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. A fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
2015. szeptember 13-tól érvényes szabályok:
Kellékszavatosság
7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7.10. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.11. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.15. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
7.19. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Kiegészítő információk:
7.21. A Vásárló a jótállási igényét a szabályosan kitöltött Jótállási jeggyel érvényesítheti. Kérjük, hogy a vásárláskor kapott jótállási jegyet őrizze meg, és minden szerviz esemény alkalmával hozza magával! Jótállási jegy hiányában csak fizető javítás keretei között tudunk szolgáltatásokat nyújtani.
7.22. Ha a termék a vásárlás napjától számított 3 napon belül hibásodik meg, a termék cseréjét lehet kérni.
7.23. Garanciális meghibásodás esetén a hibás terméket mindig a jótállási jegyen feltüntetett címre kérjük postán v. személyesen eljuttatni a DSC Hungária KFT címére kérjük, csak akkor küldjön garanciális készüléket, ha a garanciális felvevőhelyként az lett feltüntetve. Amennyiben nem a DSC Hungária KFT a megjelölt garanciális felvevőhely és a hibás eszköz mégis hozzánk érkezik vissza, természetesen mi is továbbítjuk a szervizbe, de a garanciális javítás ideje jelentősen megnőhet.
7.24. A meghibásodott termék visszaküldése 10 kg alatt a vevő feladata, mely történhet személyesen vagy postai úton is. Amennyiben a meghibásodott eszköz 10 kg feletti, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a garanciajegyen feltüntetett szervizzel vagy ügyfélszolgálatunkkal. Azoknál a termékeknél, melyen a DSC Hungária KFT van feltüntetve garanciális felvevőhelyként, a javított árut a vevőhöz 10 kg alatt is térítésmentesen szállítjuk vissza. Amennyiben azonban az átvizsgálás során bebizonyosodik, hogy a termék valójában nem hibás, jogosultak vagyunk a szállítás költségét a vevőre terhelni.
Garanciális terméket, visszárut az alábbi címen tudunk átvenni :
Ügyfélszolgálat, panaszkezelés helye:
DSC Hungária KFT
1083 Budapest
Füvészkert u. 3
7.25. Figyelem! Utánvétes és portós csomagokat nem veszünk át! Amennyiben visszárut küld, kérjük, azt normál postai csomagként v. levélként adja fel!
7.26. A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb a vásárlás után fellépett ok miatt következik be. Ugyancsak a garancia elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A kizáró okok miatt bekövetkezett meghibásodások javítási költségei jótállási időn belül is a vevőt terhelik.
7.27. Riasztórendszerek, kamerarendszerek, elektronikai termékek esetében a garancia feltétele a szakember által történő beszerelés igazolása (a garanciajegyen a szerelői rovat kitöltése vagy számla.
7.28. Nem tartoznak a jótállás körébe:
A gyártó által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások, és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások javítása, illetve az ezekből eredő szükségszerű alkatrészcserék.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe. Minden vásárlás előtt biztosítjuk a legszélesebb körű tájékozódási lehetőséget.
Börze termékeink között kifutó-, korábban tesztelésre használta, vagy például bontott csomagolású eszközöket találnak. A Börze termékek esetén bruttó 10.000 Ft alatt nem áll módunkban garanciális szolgáltatásokat nyújtani, míg bruttó 10.000 Ft felett 30 napos jótállást biztosítunk.